مدیرکل شیلات هرمزگان خبرداد: 

صید پنج هزار و 500 تن آبزیان در جاسک  



مدیرکل شیلات هرمزگان با حضور معاونین خود با فرماندار شهرستان جاسک در اداره کل شیلات استان دیدار و بر توسعه فعالیت های شیلاتی به عنوان یکی از محورهای اصلی اشتغال، تولید و رونق اقتصادی در این شهرستان تاکید  کرد.
 
به گزارش صبح ساحل، مسعود بارانی با بیان اینکه شهرستان جاسک با نزدیک به 900 شناور صیادی و بیش از  پنچ هزار نفر صیاد نقش اساسی در صید و صیادی استان هرمزگان دارد تصریح کرد: این شهرستان با صیدی بالغ بر پنج هزار و 500 تن در سال سهم قابل توجه ای از صید و صیادی استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: این شهرستان همچنین سه بندر صیادی، پنج موج شکن مردمی را به خود اختصاص داده است.بارانی وجود ظرفیت های آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو و همچنین برخورداری از بالغ بر 10 واحد صنعتی شیلاتی را از دیگر توانمندی های این شهرستان در حوزه شیلات خواند.
مدیرکل شیلات هرمزگان رفع موانع و تسهیل در تولید، افزایش تولید، تلاش در ارتقای حمایت از بهره برداران، ارتقای خدمات دهی به مردم به ویژه جامعه شیلاتی،  حرکت به سمت اقتصاد دریا پایه و ... را از اهم محورهای این دیدار خواند.
 دارا بودن ظرفیت تبدیل به قطب شیلاتی
در ادامه فرماندار شهرستان جاسک با اشاره به اقدامات خوب شیلاتی صورت گرفته در این شهرستان ساماندهی شناورهای صیادی، آغاز احداث و استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی در آبهای این شهرستان و همچنین آغاز عملیات اجرایی مرکز بازسازی ذخایر آبزیان لافیک جاسک در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با ظرفیت تولید و رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه انواع بچه میگو بومی و ۵ میلیون قطعه ماهیان دریایی در این شهرستان را از جمله اقدامات خوب دولت مردمی در حوزه شیلات و جلب رضایت مردم خواند.
مهرانی همچنین با بیان اینکه شهرستان جاسک ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب شیلاتی و همچنین اقتصاد دریا پایه دارد تصریح کرد: باید در راستای تحقق شعار سال حداکثر استفاده از ظرفیت های شیلاتی شهرستان با جذب سرمایه گذار توانمند و بومی، حمایت از صید اصولی و پایدار و ارتقای تولیدات شیلاتی در دستور کار قرار گیرد. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها